El PSPV-PSOE d’Onda retreu a Ballester que haja tardat sis mesos a eliminar el cobrament de la taxa de terrassa als establiments

La regidora Silvia Cerdá recorda que va ser una proposta del grup municipal socialista dins del pla ‘Sumem per Onda’ i que, d’haver-se aplicat en el seu moment, el sector de la restauració hauria alleujat considerablement els efectes de la COVID-19

Onda. 27/10/2020.- El PSPV-PSOE d’Onda lamenta que l’alcaldessa del Partit Popular, Carmina Ballester, haja tardat sis mesos a aplicar la supressió del cobrament de la taxa de terrassa als establiments. Tal com explica la regidora del grup municipal socialista, Silvia Cerdá, esta va ser una proposta que en el seu moment van aportar els socialistes dins del pla ‘Sumem per Onda’ i que, d’haver-se aplicat en el seu moment, “el sector de la restauració hauria alleujat considerablement els efectes de la COVID-19”. “Municipis com Castelló, Vila-real, la Vall d’Uixó i Almassora ho van aprovar al maig i altres com Orpesa i Benicarló al juny, per la qual cosa és lamentable que l’alcaldessa del PP prenga ara esta mesura quan la majoria de municipis el porten fent des de mesos abans”, assenyala.

“Amb esta actitud, Ballester ens deixa, una vegada més, un clar exemple que no sap fer política amb majúscula, eixa que està al servei de la ciutadania, sinó que l’única cosa que sap fer és, de la pandèmia, una oportunitat partidista”, afegix la regidora del PSPV-PSOE en la localitat. Cerdà assenyala que, “si Ballester haguera sigut una alcaldessa responsable, hauria acceptat la nostra proposta, que no pretenia més que ajudar als bars i restaurants de la nostra localitat. No obstant això, la seua postura sectària ha impossibilitat que esta ajuda s’haja aplicat des del primer moment de l’emergència sanitària, la qual cosa ha provocat que els establiments s’hagen vist obligats a pagar esta taxa sense tenir la certesa que puguen utilitzar la terrassa durant tot l’any, a causa de l’evolució de la pandèmia de Covid-19”.

Els socialistes havien proposat a l’actual equip de govern dins de les propostes ‘Sumem per Onda’ la suspensió del cobrament d’esta taxa durant l’any 2020 i 2021 —a partir de la declaració de l’Estat d’Alarma—, ja que consideren que és “una mesura justa per a alleujar la pressió fiscal a un sector, com és el de l’hostaleria, que pitjor l’està passant en estos moments i s’enfronta a un futur incert”.

Per al PSPV-PSOE d’Onda és “incomprensible” que Ballester haja posat excuses per a no aprovar esta mesura “mentre altres ciutats i municipis com l’Alcora, Orpesa, Almenara, Vila-real i Castelló ja l’han aprovat per a beneficiar al sector hostaler de la ciutat”.

 

El PSPV-PSOE de Onda reprocha a Ballester que haya tardado seis meses en eliminar el cobro de la tasa de terraza a los establecimientos

 

La concejala Silvia Cerdá recuerda que fue una propuesta del grupo municipal socialista dentro del plan ‘Sumem per Onda’ y que, de haberse aplicado en su momento, el sector de la restauración habría aliviado considerablemente los efectos de la COVID-19

Onda. 27/10/2020.- El PSPV-PSOE de Onda lamenta que la alcaldesa del Partido Popular, Carmina Ballester, haya tardado seis meses en aplicar la supresión del cobro de la tasa de terraza a los establecimientos. Tal como explica la concejala del grupo municipal socialista, Silvia Cerdá, esta fue una propuesta que en su día aportaron los socialistas dentro del plan ‘Sumem per Onda’ y que, de haberse aplicado en su momento, “el sector de la restauración habría aliviado considerablemente los efectos de la COVID-19”. “Municipios como Castelló, Vila-real, la Vall d’Uixó y Almassora lo aprobaron en mayo y otros como Orpesa y Benicarló en junio, por lo que es lamentable que la alcaldesa del PP tome ahora esta medida cuanto la mayoría de municipios lo llevan haciendo desde meses antes”, señala.

“Con esta actitud, Ballester nos deja, una vez más, un claro ejemplo de que no sabe hacer política con mayúscula, esa que está al servicio de la ciudadanía, sino que lo único que sabe hacer es, de la pandemia, una oportunidad partidista”, añade la concejala del PSPV-PSOE en la localidad. Cerdá señala que, “si Ballester hubiera hubiera sido una alcaldesa responsable, hubiera aceptado nuestra propuesta, que no pretendía más que ayudar a los bares y restaurantes de nuestra localidad. No obstante, su postura sectaria ha imposibilitado que esta ayuda se haya aplicado desde el primer momento de la emergencia sanitaria, lo que ha provocado que los establecimientos se hayan visto obligados a pagar esta tasa sin tener la certeza de que puedan utilizar la terraza durante todo el año, debido a la evolución de la pandemia de Covid-19”.

Los socialistas habían propuesto al actual equipo de gobierno dentro de las propuestas ‘Sumem per Onda’ la suspensión del cobro de esta tasa  durante el año 2020 y 2021 —a partir de la declaración del Estado de Alarma— ya que consideran que es “una medida justa para aliviar la presión fiscal a un sector, como es el de la hostelería, que peor lo está pasando en estos momento y se enfrenta a un futuro incierto”.

Para el PSPV-PSOE de Onda es “incomprensible” que Ballester haya puesto excusas para no aprobar esta medida “mientras otras ciudades y municipios como l’Alcora, Orpesa, Almenara, Vila-real y Castelló ya la han aprobado para beneficiar al sector hostelero de la ciudad”.

Share Button

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Completa esta operación. Esto nos ayuda a eliminar spam. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.