El PSPV-PSOE d’Onda demostra amb documents que Ballester va renunciar a l’1,5% cultural en una Junta de Govern i no en el ple

L’acta de la Junta de Govern aportada recull en el punt 1.2 de l’ordre del dia la “proposta de renúncia temporal a la subvenció” relativa al castell

Onda. 19/6/2020.- El PSPV-PSOE d’Onda ha informat que l’equip de govern del Partit Popular d’Onda va renunciar a la subvenció de l’1,5% cultural per a l’adequació del castell en una junta de govern extraordinària i urgent que va tindre lloc el passat 8 de maig de manera telemàtica, i no en un ple, com ha dit la regidora de Promoció Econòmica, María Baila.

Tal com es recull en l’acta de la Junta de Govern aportada, el punt 1.2 de l’ordre del dia era la “proposta de renúncia temporal a la subvenció sol·licitada al Ministeri de Foment (convocatòria 2018 de l’1,5% cultural) relativa a la intervenció en la Zona Nord del Palau Taifa del Castell d’Onda, per a l’exercici pressupostari 2020”.

D’esta manera, el grup municipal socialista “demostra” que l’alcaldessa del Partit Popular, Carmina Ballester, va renunciar a l’1,5% cultural en la junta de govern i no en la sessió plenària del 13 de maig. És per això que els socialistes d’Onda demanen a la regidora popular Maria Baila “que deixe de jugar a la cerimònia de la confusió amb relació a la renúncia d’estos fons per a la millora del castell d’Onda”.

“En esta junta de govern es va acordar per unanimitat de l’alcaldessa i tinentes d’alcalde del Partit Popular, renunciar a la inversió de més de 400.000 euros en el Palau Taifa del Castell d’Onda. Una inversió aconseguida en la passada legislatura i que suposava un importara impuls per al turisme i el patrimoni d’Onda”, afirmen des del grup municipal socialista.

Per això, lamenten la “preocupant actitud” de l’equip de govern, “no sols per la seua incapacitat per a escometre les inversions, sinó també per mentir als i les ondeses”.

Cal recordar que va ser l’anterior govern socialista el que va aconseguir esta subvenció en la qual el Ministeri de Foment aportava el 50% del pressupost total de l’actuació —que ascendia a 434.075,40 euros— i, amb esta intervenció, es pretenia dotar de més atractiu al castell d’Onda per a incrementar el seu potencial turístic i augmentar el nombre de visites, amb el que també es milloraria l’activitat econòmica en la localitat.

 

El PSPV-PSOE de Onda demuestra con documentos que Ballester renunció al 1,5% cultural en una Junta de Gobierno y no en el pleno 

El acta de la Junta de Gobierno aportada recoge en el punto 1.2 del orden del día la “propuesta de renuncia temporal a la subvención” relativa al castillo

Onda. 19/6/2020.- El PSPV-PSOE de Onda ha informado que el equipo de gobierno del Partido Popular de Onda renunció a la subvención del 1,5% cultural para la adecuación del castillo en una junta de gobierno extraordinaria y urgente que tuvo lugar el pasado 8 de mayo de manera telemática, y no en un pleno, como ha dicho la concejala de Promoción Económica, María Baila.

Tal como se recoge en el acta de la Junta de Gobierno aportada, el punto 1.2 del orden del día era la “propuesta de renuncia temporal a la subvención solicitada al Ministerio de Fomento (convocatoria 2018 del 1,5% cultural) relativa a la intervención en la Zona Norte del Palacio Taifa del Castillo de Onda, para el ejercicio presupuestario 2020”.

De esta manera, el grupo municipal socialista “demuestra” que la alcaldesa del Partido Popular, Carmina Ballester, renunció al 1,5% cultural en la junta de gobierno y no en la sesión plenaria del 13 de mayo. Es por ello que los socialistas de Onda piden a la concejala popular Maria Baila “que deje de jugar a la ceremonia de la confusión en relación a la renuncia de estos fondos para la mejora del castillo de Onda”.

“En esta junta de gobierno se acordó por unanimidad de la alcaldesa y tenientes de alcalde del Partido Popular, renunciar a la inversión de más de 400.000 euros en el Palacio Taifa del Castillo de Onda. Una inversión conseguida en la pasada legislatura y que suponía un importare impulso para el turismo y el patrimonio de Onda”, afirman esde el grupo municipal socialista.

Por ello, lamentan la “preocupante actitud” del equipo de gobierno, “no solo por su incapacidad para acometer las inversiones, sino también por mentir a los y las ondeses”.

Cabe recordar que fue el anterior gobierno socialista el que consiguió esta subvención en la que el Ministerio de Fomento aportaba el 50% del presupuesto total de la actuación —que ascendía a 434.075,40 euros— y, con esta intervención, se pretendía dotar de más atractivo al castillo de Onda para incrementar su potencial turístico y aumentar el número de visitas, con lo que también se mejoraría la actividad económica en la localidad.

Share Button

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Completa esta operación. Esto nos ayuda a eliminar spam. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.