El PSPV-PSOE d’Onda demana un pla específic d’ajudes per a la ramaderia de boví brau

Huguet destaca que és un dels sectors que “pitjor ho estan passant” per la paralització de la temporada de festejos a causa de l’Estat d’Alarma

Castelló. 4/6/2020.- El PSPV-PSOE d’Onda ha presentat una moció per a instar a les institucions públiques a dissenyar i posar en marxa un pla específic d’ajudes per a la ramaderia de boví brau que permeta fer front al deute generat per la falta d’ingressos i poder continuar alimentant als animals, així com realitzar les cures sanitàries necessàries.

Tal com explica el portaveu municipal socialistaXimo Huguet, la ramaderia de boví brau és un dels sectors que pitjor ho estan passant” a causa de la declaració de l’Estat d’Alarma per l’emergència sanitària de la COVID-19, ja que, l’actual situació d’excepcionalitat, ha tingut com a conseqüència la paralització de la temporada de festejos, la qual cosa es tradueix en un important excedent de caps de bestiar braus en el camp i, la desatenció del qual per falta de recursos, podria desencadenar que centenars de bòvids acaben en l’escorxador”. No sols això sinó que, per a evitar este trist final, han de continuar sent alimentats i rebre les cures veterinàries precises, un desemborsament que no fa més que empitjorar la precària situació del sector”, diu Huguet. 

Així mateix, des d’un punt de vista temporal, la pandèmia del coronavirus s’està desenvolupant en un dels pitjors moments per a este sector. Després de superar el sempre complicat hivern, amb milers d’animals que alimentar i sense obtenció d’ingressos per a compensar les despeses generades per totes les cures sanitàries que aquest sistema de producció tan exigent requereix, la crisi sanitària continuarà impedint la compensació de les inversions realitzades amb els previsibles beneficis obtinguts pels festejos de primavera, ara inexistents”, argumenta el portaveu municipal socialista. 

Per a Huguet, els ramaders de l’esmentat sector es troben en una situació “d’extrema dificultat”, ja que a l’absència d’estos espectacles durant estos mesos s’uneixen les incògnites i incerteses que s’obrin ara sobre les opcions reals de poder celebrar-los durant la campanya d’estiu, que és quan es concentren la major part d’estos”. Cal recordar que, dins del sector ramader, el de brau es diferencia de la resta perquè sustenta la seua economia en la venda o lloguer dels seus animals i, destinar-los al mercat de la carn, implicaria pèrdues inassumibles. 

Per a Huguet resulta evident que també les ramaderies de caps de bestiar braus s’estan veient afectades de manera molt negativa per les conseqüències adverses que està provocant la COVID-19 sobre el teixit econòmic en general, i també el sector de la ramaderia de boví brau. Es tracta d’un col·lectiu professional que agrupa en un total de 105 explotacions i prop de 10.000 caps de bestiar en la Comunitat Valenciana”.

 

El PSPV-PSOE de Onda pide un plan específico de ayudas para la ganadería de vacuno bravo 

Huguet destaca que es uno de los sectores que “peor lo están pasando” por la paralización de la temporada de festejos debido al Estado de Alarma

Castelló. 4/6/2020.- El PSPV-PSOE de Onda ha presentado una moción para instar a las instituciones públicas a diseñar y poner en marcha un plan específico de ayudas para la ganadería de vacuno bravo que permita hacer frente a la deuda generada por la falta de ingresos y poder seguir alimentando a los animales, así como realizar los cuidados sanitarios necesarios. 

 

Tal como explica el portavoz municipal socialista, Ximo Huguet, la ganadería de vacuno bravo es uno de los sectores que “peor lo están pasando” debido a la declaración del Estado de Alarma por la emergencia sanitaria de la COVID-19 ya que, la actual situación de excepcionalidad, ha tenido como consecuencia la paralización de la temporada de festejos, “lo que se traduce en un importante excedente de reses bravas en el campo y, cuya desatención por falta de recursos, podría desencadenar que cientos de bóvidos terminen en el matadero”. “No solo eso sino que, para evitar ese triste final, tienen que seguir siendo alimentados y recibir los cuidados veterinarios precisos, un desembolso que no hace más que recrudecer la precaria situación del sector”, añade Huguet. 

Asimismo, desde un punto de vista temporal, la pandemia del coronavirus se está desarrollando en uno de los peores momentos para este sector. “Después de superar el siempre complicado invierno, con miles de animales que alimentar y sin obtención de ingresos para compensar los gastos generados por todos los cuidados sanitarios que este sistema de producción tan exigente requiere, la crisis sanitaria seguirá impidiendo la compensación de las inversiones realizadas con los previsibles beneficios obtenidos por los festejos de primavera, ahora inexistentes”, argumenta el portavoz municipal socialista.

 Para Huguet, los ganaderos del mencionado sector se encuentran en una situación de extrema dificultad” ya que “a la ausencia de estos espectáculos durante estos meses se unen las incógnitas e incertidumbres que se abren ahora sobre las opciones reales de poder celebrarlos durante la campaña de verano, que es cuando se concentran la mayor parte de los mismos”. Cabe recordar que, dentro del sector ganadero, el de bravo se diferencia del resto porque sustenta su economía en la venta o alquiler de sus animales y, destinarlos al mercado de la carne, implicaría pérdidas inasumibles.

 Para Huguet “resulta evidente que también las ganaderías de reses bravas se están viendo afectadas de manera muy negativa por las consecuencias adversas que está provocando la COVID-19 sobre el tejido económico en general, y también el sector de la ganadería de vacuno bravo. Se trata de un colectivo profesional que agrupa en un total de  105 explotaciones y cerca de 10.000 cabezas de ganado en la Comunitat Valenciana”.

Share Button

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Completa esta operación. Esto nos ayuda a eliminar spam. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.