El Museu del Taulell d’Onda recepciona els premis Alfa d’Or 2016

  • Els premis d’aquesta 40 edició s’exposen des d’avui en el depòsit permanent de la Col·lecció

El Museu del Taulell ‘Manolo Safont’ ha recepcionat aquest matí els últims premis Alfa d’Or, entregats en la fira Cevisama 2016, per part de la Societat Espanyola de Ceràmica i Vidre.  Des d’avui, aquests prestigiosos guardons, que compleixen enguany la seva 40 edició, passen a formar part dels fons de la institució museística i s’exposaran en el depòsit permanent de la Col·lecció premis Alfa d’Or.

L’alcalde d’Onda, Ximo Huguet, ha donat l’enhorabona als representants de les empreses guanyadores per “estar a l’avantguarda de la innovació, tecnologia i el disseny de la nostra indústria ceràmica”. EFI-Cretaprint, amb Emilio Estrelles, que va obtenir l’Alfa d’Or per proporcionar solucions inkjet per a línies de formats grans i extragrans; Vidres que ha estat representat per Joaquín Font i que va aconseguir el premi pel desenvolupaments d’esmalts capaços de millorar l’eficiència energètica de materials ceràmics; Vernís que ha estat representada per Carlos Gonzalvo i que va aconseguir l’Alfa per l’obtenció d’una nova tecnologia ceràmica per aconseguir superfícies brillants antilliscants; i Buquet Ceramic (Ceràmica tres estils) representada per Óscar Lozano que va obtenir el premi per desenvolupar  un nou procés productiu ceràmic de decoració tridimensional. També han estat presents el president de la Societat Espanyola de Ceràmica i Vidre, Miguel Campos; el president de l’Associació Espanyola de Fabricants de Taulells i Paviments Ceràmics (ASCER), Isidro Zarzoso; el president d’ATC, Juan José Montoro; i el director de l’Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica Agustín Escardino (ITC), Vicente Sanz.

L’alcalde d’Onda, Ximo Huguet, ha animat a aquestes empreses a seguir treballant per   “impulsar el sector ceràmic” i ha exalçat el seu “esforç diari i aposta per la innovació, ja que provoquen un efecte positiu i de creixement en la indústria del taulell”.

Finalment, Huguet ha expressat l’orgull que sent l’Ajuntament d’Onda per poder participar en la preservació d’aquests premis. Els Premis Alfa d’Or s’han constituït com a mostra estable dins del Museu del Taulell amb un espai propi, on es presenten al públic més de 180 projectes amb les seves respectives peces contemporànies, que han marcat fites en la història recent del taulellet i que contribueixen a complementar l’exposició permanent del Museu dedicada a l’evolució del mateix.

Share Button

Un comentario

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.