Onda s’adhereix a la xarxa autonòmica contra la pobresa energètica per reforçar l’ajuda a les famílies en exclusió

  • L’alcalde Ximo Huguet anuncia que l’Ajuntament s’adhereix al Pla del Consell i assegura que cap família ondera es quede sense llum ni aigua en la seva llar

L’alcalde d’Onda, Ximo Huguet, ha anunciat que l’Ajuntament ha iniciat avui els tràmits per adherir-se a la xarxa autonòmica contra la Pobresa Energètica, un Pla del Consell de Ximo Puig per garantir que cap família ondera es quede sense aigua o llum en les seves llars per no poder afrontar els costos de la factura energètica.

070116 Alcalde Onda Ximo Huguet

D’aquesta manera, l’equip de govern socialista liderat per Huguet continua treballant per assegurar la igualtat dels drets dels onders, prestant especial atenció als més desprotegits. Per als socialistes d’Onda “les persones són el primer” i des que van prendre possessió de la gestió municipal han reforçat l’àrea de Servicis Socials i han dut a terme accions per combatre l’exclusió. Així mateix, Huguet ha recordat que l’Ajuntament d’Onda ha sigut pioner a “atendre aquesta necessitat social i ara comptem amb el recolzament de la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, per seguir lluitant contra la pobresa, en particular la que afecta als més vulnerables a través d’ajudes directes a les famílies que ho necessiten”.

L’alcalde d’Onda ha afirmat que el Pla del Consell de Ximo Puig, al que es destinarà quasi 6 milions d’euros, consistirà en la concessió d’ajudes a aquelles famílies detectades pels Servicis Socials municipals que, per la seva situació d’extrema vulnerabilitat, no poden fer front a les despeses de llum, aigua i gas. Les subvencions es tramitaran a través dels ajuntaments, amb un import màxim de 300 euros per a electricitat i gas i 60 euros per al subministrament d’aigua anuals, per a les famílies que tinguen deutes pendents amb els subministradors energètics amb què la Generalitat ha firmat l’acord de col·laboració.

Aquest Pla té una primera etapa dotada amb 4 milions d’euros, a través de la primera orde que es publica enguany 2016 en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i en una segona etapa caldrà ajustar-se a totes aquelles persones que han sigut desnonades, perquè no es produïsca el desemparament terrible que significa no tindre una llar digne.

Share Button

Un comentario

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.